maandag 22 april 2013

My first Gelli Plate project

Hallo,

Op de AS beurs in Zeist heb ik een gelli plate gekocht. Natuurlijk moest ik er direct mee aan het werk. Op diverse filmpjes op You Tube zag ik mensen met STAPELS monoprints, waar ze niets mee doen. Ik heb mezelf gedwongen ook iets te maken met de prints die ik maakte, want ik wilde geen stapels ongebruikte monoprints in de kast. Dit zijn kaartjes met mijn eerste monoprints, het idee met het silhouet zag ik opYou Tube:

At the Art Specially show in Zeist I bought a gelli plate. Of course I had to work with it straight away. On various films on You Tube I saw people with LOADS of monoprints, without using them. I forced myself to use mine, because I did not want loads of unused prints in my drawers. These are cards I made with my first monoprints, I got the idea with the silhouette from You Tube:
Nadat de print klaar was heb ik het silhouet weer gemaskerd, de achtergrond gestempeld met bubbeltjesplastic met witte verf en het silhouet geschaduwd met zwarte inkt door te sponsen. De tekststempel is een kadootje van de AS beurs.

After the printing I masked the silhoutte, stamped the background with bubblewrap in white paint and created a shadow around the figure with black ink and a sponge. The text stamp is an entry gift from the Art Specially show.
Het was leuk om te doen, ook mijn dochter mocht al even proberen. Wanneer haar project klaar is, zal ik het laten zien.

I had lots of fun, and even my doughter had a go. When her project is finished, I will show it on my blog.
Hier een paar van mijn eerste prints, op simpel A4 print-papier, gemaakt met de gelli plate, acrylverf, een plaatje uit een tijdschrift (je herkent haar misschien wel op het plaatje: Angela Groothuizen) en wat ander gereedschap.

These are a few of my first prints, made on A4 copier paper, made with my gelli plate, acrylic paint, a picture from a magazine ( If you don't know her: she is a dutch singer and member of The Voice jury, Angela Groothuizen) and a few other tools.

Binnenkort laat ik meer monoprint projecten zien.

More monoprint projects to come. Thanks for looking.

Groetjes, Ellen

11 opmerkingen:

  1. Dit ziet er heel mooi uit Ellen! Gelli plate: Leuk spul denk ik!!En leuk zo de silhouet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi gedaan Ellen. Ook ik ben begonnen met de gelli plate. En wat is het leuk om te doen..... Ben benieuwd naar je volgende creatie.

    Gr. GZ

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi en goed dat je er direct iets mee doet! Mooi effect met dat silhouet!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Ellen ! Wat gaaf ! zo;n gelly plate staat ook op mijn verlanglijstje. ;)

    liefs Dianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, dat ziet er gelijk al superleuk uit voor zo'n eerste keer!!!
    Verrassend hoor. Het lijkt me ontzettend leuk om ermee te werken.
    Welke maat heb jij gekozen? Ben ook al een tijdje aan het neuzen voor zo'n plate. Ben wel bang, dat ik aan het achtergronden maken blijf, als het zo leuk is om te doen en dus knap van jou om er gelijk aan te beginnen. IJzeren discipline!
    Ben heel benieuwd naar je volgende werkstuk.
    Veel plezier en groetjes van Gery

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gery, het is echt erg leuk om te doen! Ik heb die van 6x6 inch gekocht (15 x 15 cm). Omdat ik voornamelijk kaarten maak, heb ik een grotere niet nodig, bovendien zijn de grotere flink duurder. Maar nu ik die leuke enveloppen zag van gelli prints, weet ik niet zeker of ik een goede keuze heb gemaakt ;-). Zie mijn Pinterest, bij kaarten. Groetjes, Ellen

      Verwijderen
  6. Mooi gemaakt Ellen, het is leuk werk op de gelliplate, ik heb het bij mijn schoonzus gedaan en vond het erg leuk.

    groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk resultaat Ellen!

    groetjes, Alie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. These are fabulous gelli plate projects....isn't it fun working with the plate.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fantastisch Ellen, je moet er maar aan denken dat het gewoon met een uitgeknipt model ook gaat, super mooi resultaat, ga ik zeker ook eens proberen, bedankt voor de inspiratie!!

    Groetjes
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen